Contract cu turistul

OBIECTUL CONTRACTULUI:

1. Obiectul contractului il constituie asigurarea de catre CLUBUL VACANTELOR si consumarea de catre TURIST a pachetului de servicii turistice cuprinse in BONUL DE COMANDA, parte integranta a prezentului contract.

 3. CLAUZE GENERALE:  3.1. BONUL DE COMANDA reprezinta o cerere de rezervare servicii turistice. Serviciile se considera rezervate numai dupa confirmarea lor in scris de catre reprezentantul CLUBUL VACANTELOR, in rubrica ‘SERVICII CONFIRMATE DE CLUBUL VACANTELOR’

3.2. In cazul in care in momentul efectuarii comenzii de catre TURIST a inceput perioada de penalizare, CLUBUL VACANTELOR poate verifica disponibilitatea locurilor insa nu le poate retine/ rezerva sub nici o forma pana in momentul in care TURISTUL achita un avans la plata serviciilor turistice comandate cel putin egal cu contravaloarea penalizarilor. In cazul in care serviciile nu sunt confirmate si nu i se poate oferi TURISTULUI nici o alternativa pe care acesta sa o accepte avansul i se restituie integral.

3.3. In cazul in care in componenta pachetului contractat intra si transportul cu avionul TURISTUL trebuie sa ia in considerare urmatoarele aspecte:

a) chiar daca rezervarea la biletul de avion este facuta, pretul biletului de avion poate suferi modificari in limite foarte largi pana in momentul emiterii acestuia.

b) companiile aeriane isi rezerva dreptul de a anula orice rezervare pentru care biletul nu a fost emis de a impune un termen de emitere a biletului.

c) este de datoria TURISTULUI sa faca toate rezervarile din timp astfel incat sa nu fie pus in situatia de a plati penalizari la cazare deoarece nu mai poate calatori ca urmare a pierderii locurilor la avion sau a scumpirii exagerate a biletului de avion, scumpire intervenita intre momenul in care a solicitat rezervarea cazarii si cel in care a solicitat emiterea biletului.

d) CLUBUL VACANTELOR este exonerata de orice raspundere in cazul intarzierii sau anularii zborului datorate companiilor aeriene. In aceste cazuri opereaza raspunderea directa a operatorului de zbor conform Regulamentului CE nr. 261/ 2004 al Parlamentului European

3.4. CLUBUL VACANTELOR nu garanteaza ca tarifele confirmate sunt mai mici decat cele oferite de catre prestatorii directi de servicii (hoteluri, restaurante etc.) la fata locului (la receptie, in meniul a la carte etc.) avand in vedere faptul ca CLUBUL VACANTELOR nu poate controla in nici un fel politica tarifara a acestora.

3.5. CLUBUL VACANTELOR se straduieste ca toate informatiile si fotografiile prezentate in materialele de promovare sa fie cat mai conforme cu realitatea insa nu isi asuma raspunderea pentru acuratetea lor. De aceea, in cazul in care o caracteristica anume a unui serviciu este foarte importanta pentru TURIST, acesta este obligat sa solicite reconfirmarea disponibilitatii/ existentei acesteia in momentul rezervarii.

3.6. Informatii privind regimul vizelor turistice si conditiile de iesire de pe teritoriul Romaniei, aplicabile cetatenilor romani:

POLITIA DE FRONTIERA – www.politiadefrontiera.ro;   Telefon: 9590

4. DREPTURILE SI OBLIGATIILE CLUBUL VACANTELOR:   4.1. Sa confirme serviciile cuprinse in bonul de comanda in termen de 60 de zile de la data semnarii acestuia (cf. O.G. nr.107 din 30 iulie 1999) In cazul in care serviciile comandate difera esential de cele confirmate sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, TURISTUL are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor platite.

4.2. Sa asigure serviciile contractate la standardele calitative si cantitative cuprinse in Bonului de Comanda parte integranta a prezentului contract si/ sau in anexele sale.

4.3. Sa isi asume intreaga responsabilitate pentru valabilitatea documentelor pe care le emite (vouchere, bilete de avion, polite medicale etc.)

4.4. CLUBUL VACANTELOR este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, cu exceptia urmatoarelor cazuri:

a) cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;

b) cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici CLUBUL VACANTELOR, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificari orar sau itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de transport, faliment sau anulare autorizatie prestator etc.).

5. DREPTURILE SI OBLIGATIILE TURISTULUI:  5.1. Sa furnizeze CLUBUL VACANTELOR datele personale si detaliile de contact reale solicitate si sa tina legatura cu acesta pentru a se informa asupra eventualelor probleme care ar putea sa apara.

5.2. Sa-si pregateasca documentele personale necesare calatoriei (sa verifice exactitatea datelor inscrise, valabilitatea acestora etc.). CLUBUL VACANTELOR nu isi asuma nici o raspundere pentru ratarea excursiei avand drept cauza documentele personale de calatorie ale TURISTULUI, alte documente emise de catre terti, sau orice alta situatie care nu este provocata de documentele emise de CLUBUL VACANTELOR;

5.3. Sa aiba asupra lui pe tot parcursul consumarii serviciilor turistice obiect al prezentului contract toate documentele furnizate de catre CLUBUL VACANTELOR.

5.4. Sa vina cu bagaje si obiecte presonale adeCLUBUL VACANTELORate ca forma, volum si greutate si pe care sa le urmareasca pe durata intregului sejur. CLUBUL VACANTELOR nu se face responsabil de pierderea, furtul sau uitarea acestora in diverse locuri de pe traseu.

5.5. Sa-si achite obligatiile financiare facute pentru serviciile care nu sunt cuprinse in pachetul de servici contractat: cum sunt: taxe de statiune, parcare, excursii optionale cumparate ulterior, taxe de anulare, bilete pentru intrarile la obiectivele turistice, telefoane, faxuri, consumul la restaurante, baruri (inclusiv cele din hoteluri)

5.6. Sa suporte plata eventualelor deteriorari pe care le produce in cadrul structurilor de primire, mijloacelor de transport, obiectivelor turistice, etc. si sa raspunda direct in fata persoanelor fizice si juridice locale pentru eventualele daune morale sau materiale aduse.

5.7. Sa suporte transportul pana in tara de destinatie daca rateaza plecarea din motive care il privesc sau paraseste tara de destinatie inainte de data stabilita pentru plecare; In cazul in care TURISTUL lipseste din cadrul grupului pierzand etape din program (mese, nopti de cazare etc), sau renunta din proprie initiativa la serviciile contractate (in cazul turistilor individuali), nu are dreptul la nici o despagubire din partea CLUBUL VACANTELOR, consecintele fiind suportate numai de el insusi. Ratacirea de grup din motive care apartin TURISTULUI nu-l obliga pe CLUBUL VACANTELOR sa suporte cheltuielile necesare pentru gasirea grupului.

5.8. Sa respecte linistea si ordinea cerute de prestatorii locali de servicii turistice, inclusiv interdictia de a aduce in structurile de primire produse si obiecte interzise (alimente, bauturi, diverse obiecte cu interdictie, cosiderate periculoase etc.) si sa respecte legile si reglementarile din tarile si localitatile de tranzit si din cele de destinatie.

5.9. Sa respecte programul de intrare la cazare si iesire de la cazare impuse de prestatorii directi de servicii. In cazul in care nu exista alte prevederi in corespondenta purtata cu CLUBUL VACANTELOR sau in cadrul bonului de comanda ora de intrare la cazare este (cel mai devreme) 16.00 a zilei de inceput de sejur iar cea de iesire de la cazare este (cel mai tarziu) 12.00 a zilei de sfarsit de sejur.

6. MODIFICARI, ANULARI ADUSE DE CLUBUL VACANTELOR

6.1. Pretul pachetului de servicii poate fi modificat unilateral de catre CLUBUL VACANTELOR si fara a da posibilitatea rezilierii contractului din partea TURISTULui NUMAI in cazul modificarii: costurilor de transport, inclusiv ale carburantilor; a redeventelor si taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/ imbarcare in porturi si aeroporturi si a taxelor de turist sau a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Cresterea pretului stabilit prin contract nu poate fi mai mare de 10%. In caz contrar turistul are dreptul sa anuleze unilateral contractul si sa ceara rambursarea integrala a sumelor achitate.

6.2. Tarifele serviciilor care nu sunt incluse in pachetul contractat se pot majora, fara a da drept TURISTULui de reziliere unilaterala.

6.3. In cazul neindeplinirii numarului minim de turisti necesar pentru realizarea programului turistic anuntat de catre CLUBUL VACANTELOR TURISTULUI, primul isi rezerva dreptul de a modifica atat continutul pachetului de servicii turistice cat si pretul acestuia. TURISTUL are dreptul de a refuza noul pachet de servicii propus sau noul pret, cu inapoierea tuturor sumelor achitate.

6.4. In cazul in care inainte de inceperea calatoriei turistice CC este nevoit sa modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului (cantitatea si/sau calitatea serviciilor acordate sau pretul), acesta are obligatia sa informeze TURISTUL in maxim 2 zile (lucratoare), iar TURISTUL este obligat sa comunice CLUBUL VACANTELOR in termen de maxim 1 zi lucratoare de la data instiintarii, hotararea de a opta pentru: a) rezilierea contractului fara plata de penalitati; b) acceptarea noilor conditii ale contractului. In cazul in care noile conditii acceptate de TURIST sunt inferioare calitativ sau cantitativ celor contractate initial, CLUBUL VACANTELOR va retunra TURISTULUI diferenta de pret.

6.5.In cazul in care dupa inceperea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile turistice contractate nu este realizata sau CLUBUL VACANTELOR constata ca nu o va putea realiza, acesta este obligat:

a) sa ofere TURISTULui alternative corespunzatoare in vederea continuarii calatoriei turistice, fara majorarea pretului;

b) sa restituie TURISTULui sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile achitate si cele efectiv prestate in timpul calatoriei turistice;

c) daca nu pot fi oferite TURISTULui alternative corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure fara costuri suplimentare, transportul retur al TURISTULUI la locul de plecare ori in al loc agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.

6.6. Clauza 6.5. se aplica si in cazurile de suprarezervare (sau overbooking = vanzarea de locuri peste capacitatea reala la oricare dintre urmatoarele servicii: cazare, transport, masa etc.). CLUBUL VACANTELOR se obliga sa nu efectueze propria suprarezervare insa nu poate controla in nici un fel suprarezervarile efectuate de ceilalti prestatori de servicii implicati in rezervarea serviciilor cuprinse in prezentul bon de comanda.

6.7. In cazul in care CLUBUL VACANTELOR inlocuieste serviciile contractate cu unele similare sau superioare calitativ, TURISTUL nu este indreptatit sa anuleze pachetul de servicii si nici sa solicite rambursarea sumelor platite

6.8. In cazul in care CLUBUL VACANTELOR anuleaza calatoria, turistul are dreptul sa solicite CLUBUL VACANTELOR si o despagubire cu exceptia cazurilor in care: a) anularea s-a facut datorita nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in contract (sau in anexele sale), iar CLUBUL VACANTELOR a anuntat in scris TURISTUL cu cel putin 10 zile calendaristice premergatoare datei de plecare. b) anularea s-a datorat unui caz de forta majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse) precum si din cauza suprarezervarilor.

c) anularea s-a facut din vina turistului.

7. MODIFICARI, ANULARI ADUSE DE CATRE TURIST:

7.1. Orice modificare sau anulare din partea TURISTULUI se face prin cerere scrisa inregistrata la secretariatul CLUBUL VACANTELOR.

7.2. In vederea modificarii TURISTUL va suporta toate taxele de anulare, modificare cerute de prestatorii directi de servicii, precum si diferentele de pret dintre serviciile contractate initial si cele rezultate in urma modificarii. In cazul in care modificarea implica schimbarea prestatorilor directi de servicii CLUBUL VACANTELOR isi rezerva dreptul de a cere o noua taxa de rezervare.

7.3. In cazul in care nu exista alte prevederi specifice pachetului de servicii contractat cuprinse In Bonul de comanda la sectiunea “Servicii confirmate de CLUBUL VACANTELOR”, penalizarile percepute pentru anulare, sunt urmatoarele:  – 30 % din valoarea totala a serviciilor cu 45 – 25 de zile inainte de data acordarii primului serviciu; – 50 % din valoarea totala a serviciilor cu 24 – 15 zile inainte de data acordarii primului serviciu;  – 80% din valoarea totala a serviciilor cu 14 – 7 zile inainte de data acordarii primului serviciu; – 100 % din valoarea totala a serviciilor cu mai putin de 7 zile inainte de data acordarii primului serviciu.

7.4. Dupa data inceperii acordarii primului serviciu, contravaloarea serviciilor comandate si neconsumate nu se ramburseaza. Acelasi regim se aplica si serviciilor optionale, neincluse in prezentul contract, dar aferente pachetului de servicii turistice contractat, care au fost deja achitate prestatorilor directi sau partenerilor locali.

7.5 In cazul neobtinerii vizei turistice de catre TURIST (dovedita prin prezentarea pasaportului) penalitatile suportate de acesta vor consta in taxa de rezervare si in sumele ce nu mai pot fi recuperate de la prestatorii directi de servicii.

7.6. Orice serviciu suplimentar cerut de turist in completarea pachetului de servicii contractat prin prezentul contract, va fi acordat de catre CLUBUL VACANTELOR numai in masura posibilitatilor, iar nereusita acordarii lui nu da dreptul TURISTULUI de a anula pachetul de servicii contractat initial.

7.7. Orice modificare asupra serviciilor contractate facuta de catre TURIST pe parcursul desfasurarii pachetului turistic contractat se va face exclusiv pe cheltuiala acestuia. TURISTUL va suporta in intregime eventualele penalitati, diferente tarifare si orice alte cheltuieli care ar putea interveni in urma modificarii serviciilor contractate prin mijloace proprii sau adresandu-se prestatorului direct de servicii.

8. TRANSFERUL/ CESIONAREA CONTRACTULUI:  8.1. In cazul in care in prevederile specifice pachetului turistic contractat nu se alfa alte precizari, TURISTUL care nu poate sa consume serviciile contractate are dreptul sa transfere/ cesioneze contractul unei terte persoane care indeplineste conditiile necesare pentru consumarea pachetului de servicii. In acest caz agentia reziliaza contractul incheiat cu turistul care cesioneaza contractul si incheie un alt contract cu noul turist. Transferul se face numai cu anuntarea in scris a CLUBUL VACANTELOR. TURISTUL care cedeaza pachetul de servicii precum si cesionarul sunt responsabili in mod solidar de plata pretului pachetului de servicii si a eventualelor costuri suplimentare ce pot sa apara cu ocazia acestei cedari.

8.2. Posibilitatea cesionarii nu se aplica NU se aplica in cazul biletelor de avion atat in cadrul curselor regulate cat si a curselor speciale sau charter.

9. MODALITATI SI CONDITII DE PLATA:  9.1. In cazul in care nu exista alte prevederi specifice pachetului de servicii contractat, plata se va face dupa cum urmeaza: 50% din valoarea totala a pachetului de servicii la data confirmarii serviciilor solicitate. restul de pana la 100 % nu mai tarziu de 15 zile (calendaristice) inaintea datei inceperii acordarii primului serviciu ce intra in componenta pachetului.

9.2. Voucherele de calatorie, biletele de autocar sau de avion, sau orice alte documente care dau dreptul de a consuma efectiv serviciile comandate, nu se inmaneaza sub nici o forma TURISTULUI inainte de achitarea totala a serviciului respectiv.

9.3. In cazul existentei de restante la plata cu 3 zile calendaristice inainte de data inceperii acordarii primului serviciu, CLUBUL VACANTELOR isi rezerva dreptul de a sista acordarea serviciilor cu retinerea unei taxei de rezervare si a tuturor sumelor ce nu mai pot fi recuperate de la prestatorii directi de servicii.

9.4. Serviciile turistice pot fi achitate in EUR, sau RON. In cazul platilor in RON a serviciilor externe care sunt cotate in valuta, cursul intern al agentiei de truism la care se va face conversia va fi curs BNR din ziua platii + (plus) 2%.

9.5. Serviciile turistice pot fi achitate in numerar, prin transfer bancar sau varsamant (caz in care turistul va suporta toate comisioanele percepute de toate bancile implicate in tranzactie, in contul CLUBUL VACANTELOR trebuind sa intre suma integrala) sau prin carte de credit (caz in care la valoarea totala a serviciilor se va adauga un comision de procesare tranzactie cu carte de credit in valoare de 3%).

9.6. Pentru intarzierile la plata fata de data scadenta inscrisa pe factura sau fata de data termenele limita comunicate in corespondenta scrisa aferenta rezervarii sau in cadrul bonului de comanda,  CLUBUL VACANTELOR va percepe un comision de 0.5 % din suma restanta pentru fiecare zi de intarziere.

10. ASIGURARI: 10.1. In conformitate cu precizarile Ordinului nr. 235/ 2001 al ministrului turismului, publicat in M.O. nr. 433/02.08.2001, CLUBUL VACANTELOR a incheiat cu BCR Asigurari, in calitate de ASIGURATOR, polita de asigurare numarul S4FAT00002 in scopul acoperirii de catre ASIGURATOR a riscului de neplata a debitului pe care il are CLUBUL VACANTELOR fata de TURIST, cauzat de neexecutarea partiala sau totala a contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu acesta, in cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului. Detaliile de contact ASIGURATOR: AdresaStr. Grigore Mora, nr. 23,Sect.1, Bucuresti Tel: 021 – 405.74.20;

10.2. pentru numeroase destinatii incheierea unei polite de asigurare medicala de calatorie nu este obligatorie. CLUBUL VACANTELOR recomanda insa incheierea unei astfel de polite.

10.3. CLUBUL VACANTELOR recomanda totodata incheierea unei polite de asigurare storno pentru a se evida platirea de catre penalizari pentru anularea serviciilor din cauza survenirii unor evenimente neplacute si neprevazute (ex. imbolnaviri, accidente sau chiar decesul TURISTULUI sau a rudelor de grad apropiat, devastarea locuintei TURISTULUI, concedierea TURISTULUI etc.)

11. RECLAMATII:

11.1. Informatiile pe care le ofera CLUBUL VACANTELOR TURISTULUI in ceea ce priveste spatiile de cazare, de servire a mesei sau mijloacele de transport sunt furnizate de catre agentiile de turism partenere CLUBUL VACANTELOR sau de catre prestatorii directi de servicii (unitati de cazare, alimentatie, firme transportatoare, societati de asigurare etc.). In calitatea sa de intermediar de servicii turistice CLUBUL VACANTELOR nu poate fi facut raspunzator de criteriile care au stat la baza clasificarii acestor unitati prestatoare sau de informatiile eronate pe care la randul sau le-a primit. In cazul in care intre descrierea serviciilor oferita TURISTULUI si valoarea reala a serviciilor prestate exista neconcordante, CLUBUL VACANTELOR se obliga sa-l sprijine pe TURIST in recuperarea prejudiciului provocat. Eventualele restituiri de sume sau despagubiri de orice alta natura nu vor fi acordate de catre CLUBUL VACANTELOR TURISTULUI decat in masura si la momentul in care acestea vor fi obtinute de la prestatorii directi.

11.2. Orice nemultumire sau reclamatie asupra unui serviciu se exprima in scris numai in ziua si in locul in care s-a produs evenimentul reclamat si numai cu caracter personal si individual. Nu vor fi luate in considerare reclamatiile facute in numele mai multor persoane. Nu vor fi luate in considerare reclamatiile facute la finalul excursiei sau la intoarcerea in tara, despre care CLUBUL VACANTELOR nu a fost informat in scris la data producerii evenimentului.

11.3. Numai in cazul in care pentru problema reclamata nu a fost posibila solutionarea pe perioada prestarii serviciului reclamat nici de catre personalul prestatorului direct de servicii, nici de catre reprezentantii partenerului local al CLUBUL VACANTELOR, nici de catre reprezentantii CLUBUL VACANTELOR (in aceasta ordine) si nu a fost posibila informarea in scris la momentul si locul producerii (din lipsa posibilitatii de a transmite un fax, un e-mail, sau un SMS in repsectivul moment) aceasta va fi adusa la cunostinta CLUBUL VACANTELOR  in termen de 3 zile lucratoare de la data consumarii ultimului serviciu din componenta pachetului, insotita de acte doveditoare ale evenimentului reclamat, emise de catre prestatorii directi servicii, semnate si stampilate de catre reprezentantii legali si abilitati ai acestora.

11.4. Nu se accepta reclamatii cu privire la situatiile in care tarifele confirmate de CLUBUL VACANTELOR depasesc tarifele oferite pe plan local (la receptie, in meniul a la carte etc.) de catre prestatorii directi de servicii (hoteluri, restaurante etc.)

11.5. Nu pot face obiectul reclamatiei problemele cauzate de forta majora.

11.6. Nu pot face obiectul reclamatiilor conditiile existente in afara spatiului prestatorului de serivicii deoarece nu pot fi influentate in nici un fel (nici in sensul eliminarii si nici in sensul imbunatatirii) de catre prestator sau de catre CLUBUL VACANTELOR.

11.7. Nu pot face obiectul reclamatiilor fenomenele meteo (ploi in timpul sezonului de vara, lipsa zapezii in sezonul de iarna etc.)

11.8. CLUBUL VACANTELOR se obliga sa dea un raspuns la orice reclamatie in termen de 60 zile calendaristice de la data inregistrarii acesteia la secretariatul CLUBUL VACANTELOR.

12. FORTA MAJORA SI SITUATIILE FORTUITE:  12.1. Partile semnatare au convenit ca sunt exonerate de raspunderi daca: neexecutarea obligatiilor contractuale sau executarea cu anumite abateri de la clauzele stabilite se datoreaza unor cazuri de forta majora sau situatii fortuite (neprevazute, de neinlaturat, independente de vointa partilor, sau evenimente grave ca: acte de terorism, crize politice, confruntari militare, intarzieri ale curselor de avioane, intarzieri datorate devierilor de drumuri din cauza unor lucrari, conditii meteo nefavorabile, faliment al prestatorilor de servicii turistice, deteriorare neprevazuta a structurilor de primire ca urmare a cutremurelor, incendiilor, inundatiilor etc.).

12.2. Partea care invoca un caz de forta majora sau situatie fortuita trebuie sa anunte cealalta parte in cel mult 2 zile de la ivirea cazului prezentand si documente doveditoare emise de un organism oficial competent.

13. CLAUZE FINALE:   13.1. Prezentul contract s-a incheiat in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 107/’99 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice modificata prin Ordonanata nr. 70/2000, prin Legea nr. 631/2001 si prin O.M.T.C.T. 516/2005

13.2 Conditiile transportului aerian sunt cele impuse de companiile aeriene si conform Conventiei de la Montreal din 24.05.1999, Regulamentului UE 2027/1997, amendat de 889/2002 si Regulamentului UE 261/ 2004 referitor la asistenta pasagerilor precum si de compensarile oferite de companiile aeriene in caz de intarzieri sau de anulari de zboruri. Reglementarile romanesti in vigoare sunt: HG 1912/22.12.2006 aplicat prin regulamentul CE 261/ 11.02.2004

13.3. Prezentul contract poate fi modificat, completat la cererea uneia dintre parti cu acordul scris al celeilalte, in cazul in care conditiile cer acest lucru

13. 4. Insusirea prevederilor prezentului contract si semnarea acestuia obliga partile semnatare la aplicarea stricta si fara a da dreptul la contestatii si modificari unilaterale pe timpul derularii acestuia.

13.5. Corespondenta purtata intre reprezentantii CLUBUL VACANTELOR si TURIST precum si materialele de informare si prezentare emise de CLUBUL VACANTELOR (pagina web, catalog, pliant etc.) se constituie parte integranta a prezentului contract compeltandu-l.

13.6. Prezentul contract contine 4 pagini si a fost incheiat la data de…………………………………………in doua exemplare unul pentru CLUBUL VACANTELOR si unul pentru TURIST si va ramane valabil numai pe durata consumarii pachetului de servicii turistice pentru care a fost incheiat

There are a variety of reasons it is advisable to use an essay writing https://nativenewsonline.net/advertise/branded-voices/8-best-essay-writing-service-for-students-in-the-us service. This could be because from a myriad of reasons. First, you should ensure that the writing service you pick is genuine. Additionally, you must be able to communicate with your writer at any stage of the writing process. Prior to placing an take your order, make sure to look over examples of work performed by the writing firm prior to making your purchase. Even other customers can leave feedback about the services.

sexmixxx.com xhamstergo.com beegwank.com joxnxx.com